نصب Bootstrap در ASP.NET Core

bootstrap logo

Bootstrap چیست؟

Bootstrap مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای ایجاد نرم افزارهای تحت وب است که شامل کدهای HTML، CSS و Javascript جهت تولید و نمایش From ها، Button ها، Tab ها، Column ها و سایر المان های مورد نیاز طراحی وب می باشد.

Bootstrap در ابتدا توسط مارک اتو و جاکوب تورنتون و در جهت ایجاد یک چارچوب ظاهری مشخص و یکسان در ابزارهای توییتر طراحی و نوشته شد. سازنده اصلی توییتر یا همان مارک اتو تصمیم به ساخت یک سیستم قدرتمند برای خود با نام Bootstrap گرفت.

با Bootstrap خلاء میان طراحی و کدنویسی، از میان برداشته شده است و کدنویسان ترغیب به استفاده از طراحی های پیش فرض و استاندارد می شوند. برای استفاده از آن در پروژه های Web Application که با ASP.NET Core توسعه داده می شوند باید بدانیم که Bootstrap یک نوع Client-Side package است.

برای نصب Bootstrap راه های مختلفی وجود دارد. در این آموزش از روش Client-Side library استفاده میکنیم، برای این کار ابتدا در ویژوال استودیو روی پروژه راست کلیک میکنیم و Add Client-Side Library را انتخاب میکنیم. سپس نام twitter-bootstrap را می نویسیم و نصب میکنیم.

add clientside library

libman.json فایلی است که Client-Side Packages را مدیریت می کند که محتویات آن بدین شکل است:

libman json

می توان به صورت دستی اطلاعات را ویرایش کرد، کتابخانه ای اضافه یا حذف کرد و یا ورژن آن را تغییر داد. بعد از فشردن دکمه ی save تغییرات اعمال می شود:

نوشته شده توسط mrbitmap علیرضا علی رمضانی

مقالات مرتبط

جدیدترین مقالات

فهرست